Mazs budžets, starptautiska atpazīstamība

Interesējoties par digitālo mārketingu, 2019. gada jūnijā SEŠI PŪĶI apmeklēja Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras organizēto meistarklasi par to, kā panākt starptautisku atpazīstamību uzņēmumam ar ierobežotu budžetu.

Blogs un satura mārketings

Atsvaidzinājām savas zināšanas par satura mārketingu un sabiedriskajām attiecībām, kā arī ar prieku patrenējāmies radīt aizraujošu saturu, kas uzrunā lielu auditoriju.

Meistarklases vadītāji deva lieliskus insider padomus par bloga rakstīšanu un to, kāpēc uzņēmumam vajadzīgs blogs, kā atrast interesantas tēmas, kā atšķirties no citiem, kā rakstīt online videi un ko darīt, kad bloga raksts nopublicēts.

Starptautiskie mediji

Aktuāls jautājums – kā pārvarēt robežas un padarīt uzņēmuma vārdu atpazīstamu ārzemēs ?

Lielāki panākumi gaidāmi tam, kas saprot, ko vēlas mediji, un kas spēj sagādāt tieši to, ko tie grib.

Esam sajūsmā par jauniegūtajām zināšanām par to, kā iekļūt starptautiskajos medijos ar savu rakstu, neskatoties uz mazu budžetu (to mazumu vai lielumu mēs tūlīt vēl apspriedīsim). Gaidām ar nepacietību, kad varēsim to visu pamēģināt praksē, un noteikti ziņosim par rezultātiem.

Par saskarsmi ar žurnālistiem un par to, kā sagatavot labu tekstu, var lasīt senākā, bet aktuālā SEŠU PŪĶU rakstā:

Pieredze, ātrums, cena un kvalitāte

Satura mārketinga profesionālis spēj uzrakstīt ne vairāk kā 130 labus bloga rakstus 1 gadā. Tātad 1 bloga raksts katru otro vai trešo dienu.

Ko no tā var secināt ?

Ja zināt, kāds ir pieredzējuša un talantīga speciālista rakstīšanas ātrums, varat aptuveni nojaust:

  • Cik ilgu laiku Jums pašam aizņems 1 laba bloga raksta sagatavošana ?
    Visticamāk, vēl ilgāk nekā profesionālim, t. i., vairākas dienas vai nedēļas. Tāpēc nepārmetiet sev, ja spējat uzrakstīt 1 rakstu nedēļā. Tas ir labs ātrums!
  • Cik izmaksā efektīvs bloga raksts ?
    Augsti kvalitatīvas lietas nevar būt smieklīgi lētas, it īpaši tad, ja tās prasa vairāku dienu darbu pēc vairāku gadu pieredzes.

Cik ierobežots budžets

Par kādiem cipariem ir runa, ja apspriežam mazbudžetam piemērotus risinājumus ?

Meistarklases vadītājas stāsta, ka daži satura mārketinga eksperti prasa tikai 300-400 eiro par labu rakstu, kam ir potenciāls nonākt ārzemju medijos.

Tikmēr lielās ārzemju aģentūras prasītu vismaz 5000 eiro par to pašu rakstu, vienlaikus gan garantējot, ka raksts tiešām parādīsies starptautiskajos medijos.

Ja izvēlaties mazbudžeta risinājumu – rakstu par 300-400 eiro, Jums ir jābūt pietiekami neatlaidīgam un brīvam, lai pats saviem spēkiem mēģinātu panākt raksta publicēšanu ārzemju medijos.

Kā tas bieži gadās šāda tipa semināros, tiek pieņemts, ka Jūsu darba stundas ir bezmaksas. Citādi šie risinājumi, iespējams, vairs nebūtu domāti ierobežotam budžetam.

Par ieteikumiem mazbudžeta situācijās, lasiet SEŠU PŪĶU bloga rakstā:

Kāpēc pievērsties satura mārketingam un sabiedriskajām attiecībām

Ir pētīts, ka esam pakļauti līdz pat 4000 reklāmām dienā. Kļūst arvien grūtāk sacensties ar citām reklāmām un pārkliegt tās. Ja tas izdodas, cilvēki tik un tā cenšas reklāmas neredzēt un neuztvert. To apzinoties, ir skaidrs, ka jāmēģina jauni ceļi, kā piesaistīt Klientu uzmanību.

Nobeigumā izklaidējoši fakti no LIAA meistarklases:

  • 54% interneta lietotāju principa pēc neklikšķina uz reklāmām
  • 33% interneta lietotāju necieš reklāmas
  • 86% interneta lietotāju ir baneru aklums
  • online lasītājs 1 rakstam velta vidēji 15 sekundes