Optimizācija meklētājprogrammām (SEO)

Lai Jūsu mājaslapu apskatītu pēc iespējas vairāk cilvēku, iespējams, Jūs vēlaties, lai tai būtu pēc iespējas augstāka pozīcija dabisko meklēšanas rezultātu sarakstā.

Mājaslapas pilnveidošanu un optimizāciju meklētājprogrammām angliski dēvē par Search Engine Optimization, no kā arī radies saīsinājums SEO.

SEO veidi

SEO var ietvert visdažādākās aktivitātes, kuras iespējams klasificēt dažādos veidos. Tāpēc, diskutējot par optimizācijas nozīmi vai izvēloties SEO pakalpojumu un tā sniedzēju, ir būtiski konkretizēt, par kurām aktivitātēm ir runa:

1. Tehniskā optimizācija

Tas nozīmē pareizas mājaslapas struktūras veidošanu izstrādes laikā, loģisku linku jeb saišu veidošanu, SEO atbilstošu programmēšanas principu ievērošanu u. tml.

Jebkuru mājaslapu izstrādājam tā, lai no tehniskās puses viss būtu atbilstoši SEO principiem (tas vienmēr ir iekļauts cenā).

Nevar teikt, ka tehniskā optimizācija ir pati galvenā, tomēr tā ir visa pamatā.

Piemēram, nav nozīmes, ka tīmekļa vietnē atrodas viens slavējams bloga raksts, ja pašas mājaslapas struktūra ir tik greiza, ka Google meklētājprogramma lapu nevērtē kā uzticamu informācijas avotu. Ja Google šaubās par vietnes kvalitāti, tad meklēšanas rezultātos attēlo to tik zemā pozīcijā, ka šķietami labais bloga raksts ir grūti atrodams.

2. Satura optimizācija

Tas nozīmē ilgstošu darbu pie mājaslapas satura pilnveides. Tīmekļa vietnes teksts ir viens no svarīgākajiem faktoriem, kas sekmē, lai Jūsu mājaslapa būtu viegli pieejama meklēšanas rezultātos.

Mājaslapas optimizācija meklētājprogrammām ir nevis vienreizējs pasākums, bet gan ilgstošs process.

Veiksmīgs mājaslapas teksts ir ne tikai gramatiski pareizs un aktuāls, bet arī ātri pārskatāms, viegli lasāms, aicinošs, izglītojošs, izklaidējošs. Turklāt tas jāpapildina regulāri. Regulāri!

Labi interneta teksti ievērojami atšķiras no valsts iestāžu dokumentiem vai no daiļliteratūras u.c. Teksta rakstīšanu interneta videi var palēnām iemācīties – kā jebkuru lietu. Ja Jūsu uzņēmumā nevienam nepadodas tekstu rakstīšana un nav arī intereses to iemācīties, tad varat piesaistīt kompetentus palīgus, piemēram, SEŠUS PŪĶUS.

Ja Jūsu mājaslapa netiek regulāri papildināta ar kvalitatīvu saturu, tad ir skaidrs, ka SEO un satura mārketings nav Jūsu prioritāte, jo Jūs izmantojat pavisam citus mārketinga kanālus, lai piesaistītu Klientus.

3. Off-line SEO aktivitātes

Tas ir Jūsu paveiktais ārpus interneta un ārpus pašas mājaslapas. Ja Jūsu uzņēmums izmanto reklāmu citos mārketinga kanālos vai piedalās kādā pasākumā, kur liels cilvēku skaits uzzina par Jūsu produktu / pakalpojumu, ieinteresējas un apmeklē Jūsu mājaslapu, tas viss netieši veicina mājaslapas SEO.

Tādā gadījumā vietnes apmeklējuma lielums tieši palielinās Jūsu off-line aktivitāšu rezultātā, savukārt apmeklējuma pieaugums var signalizēt meklētājprogrammām, ka Jūsu vietne ir vērtīga un apmeklējuma vērta.

Arī šāda tipa aktivitātes ir jāturpina visu laiku, kamēr vien Jūs vēlaties, lai Jūsu vietne būtu konkurētspējīga.

Secinājums:

Daudzas SEO aktivitātes ir atkarīgas vairāk no paša uzņēmēja iniciatīvas un no uzņēmējdarbības prasmēm nekā no mājaslapas izstrādātāja.

 

Uz lapas augšu

 

Atslēgvārdu izpēte un lietojums

Galvenās SEO aktivitātes notiek pēc mājas lapas izstrādes beigām un ir saistītas ar vietnes tekstu. Tāpēc mēs iesakām padomāt par atslēgvārdiem, atceroties, ka vecie likumi par uzsvara likšanu uz vienu galveno atslēgvārdu sen vairs nav spēkā.

Viena atslēgvārda bieža lietošana nav nekāds tikums

Kādreiz Google meklētājprogramma biežu viena atslēgvārda atkārtojumu vērtēja pozitīvi. Līdz ar dažādiem Google meklētāja algoritmu atjauninājumiem, tagad viss ir mainījies.

Piemērs, kā nevajag darīt

We sell custom cigar humidors. Our custom cigar humidors are handmade. If you’re thinking of buying a custom cigar humidor, please contact our custom cigar humidor specialists at custom.cigar.humidors@example.com.

Google izvairās no precīzas atbildes

Pārsātinot tekstu ar atslēgvārdiem (keyword stuffing), tas vairs nav viegli lasāms un nav patīkams lasītājam. Google pārstāvji pagaidām nav minējuši konkrētu atslēgvārdu biežuma (keyword density) procentu, tomēr internetā atrodami visdažādākie ieteikumi un spekulācijas par šo tēmu.

Pat uzdodot konkrētu jautājumu Google pārstāvjiem, viņi nesniedz precīzu atbildi, bet iesaka pieturēties pie noderīga, apmeklētājam vērtīga teksta izstrādes ar dabisku, nepiespiestu atslēgvārdu un sinonīmu lietojumu.

Dabisks atslēgvārdu lietojums un sinonīmi

Mūsdienās vairāk ieteicama nevis viena un tā paša atslēgvārda bieža lietošana un atkārtošana pie katras iespējas, bet gan sinonīmu lietošana un mērķa atslēgvārdu daudzuma palielināšana.

Galvenais atslēgvārds + saistītie vārdi

Vispirms izvēlas galvenos atslēgvārdus un pēc tam šo atslēgvārdu virkni papildina ar citiem vārdiem, kas svarīgi konkrētajā nozarē un kas saistīti ar mērķa atslēgvārdiem.

Google vērtē kontekstu un vispārējo vietnes konceptu, nevis vienu atslēgvārdu.

Atslēgvārdu izpētes rīki

Izpētot atslēgvārdus ar dažādiem rīkiem, piemēram, Google Keyword Plannervar gūt iedvesmu un atklāt jaunus, savā nozarē svarīgus vārdus, kuri pašam varbūt nav ienākuši prātā.

Ja neesat plānojuši iesaistīt profesionāli, iesakām pašu spēkiem dažus vakarus padarboties ar Google Keyword Planner vai citu bezmaksas rīku, lai nodrošinātu veiksmīgāka mājas lapas teksta izveidi.

 

Uz lapas augšu

 

3+ dažādas atslēgvārdu stratēģijas

Vienkāršais variants: Mārketinga speciālisti parasti iesaka lietot populārus, bieži meklētus atslēgvārdus, lai panāktu lielāku mājas lapas apmeklētību. Bet lielāka apmeklētība ne vienmēr nozīmē vairāk pirkumu un vairāk peļņas.

Mazliet sarežģītāk: Lai panāktu lielāku pirkumu skaitu Jūsu vietnē, iespējams, jālieto nevis biežāk meklētie atslēgvārdi, bet gan mazāk meklēti long-tail atslēgvārdi un frāzes.

Vēl sarežģītāk: Lielāku pirkumu gadījumā potenciālais Klients Jūsu mājas lapā ienāk vairākas reizes, bet ne katrā apmeklējumā ir gatavs pirkuma izdarīšanai. Tāpēc Jums ir jāizlemj, ar kuriem atslēgvārdiem piesaistīsiet pircējus un ar kuriem – tikai apmeklētājus.

Ar atslēgvārdiem piesaistot cilvēku, kurš vēl nav gatavs pirkumam, Jūs iegūstat mājas lapas apmeklētāju, bet ne pircēju.

Jūsu Klients pamazām nobriest pirkumam, pēta arī citu Klientu atsauksmes, biežāk uzdotos jautājumus, kā arī izvērtē Jūsu konkurentu piedāvājumu un ilgstoši salīdzina produktus pirms pirkuma veikšanas. Lielu pirkumu gadījumā cilvēks izdara izvēli palēnām, pakāpeniski izejot cauri vairākām pārdomu fāzēm.

Atslēgvārdu lietošana atsevišķi jāizvērtē katrā situācijā:

Varbūt Jūsu vietne būs vērtīgs informācijas avots un padomdevējs ikkatrā informācijas meklēšanas fāzē un ikkatrā problēmsituācijā saistībā ar Jūsu produktu.

Vai arī, iespējams, Jūs vēlaties lietot tikai tos atslēgvārdus, ko meklē cilvēks, kas jau nobriedis pirkuma veikšanai.

  • Cena: 40 € / stundā + PVN