Kā nekaitināt žurnālistus un lasītājus

SEŠI PŪĶI lieliski pavadīja laiku Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras organizētajā seminārā Kāpēc uzņēmuma preses relīzes žurnālisti izmet pat nelasot, ko vadīja pieredzējušais TV un radio žurnālists un autoritāte žurnālistikā – Ansis Bogustovs.

Pasniedzējs sirsnīgi dalījās pieredzē par neveiksmīgām preses relīzēm un deva padomus, kā uzrakstīt labu relīzi vai ziņu. Un pats galvenais – kā nekaitināt ne žurnālistu, ne savus lasītājus.

Ieteikumi saskarsmei ar žurnālistu

Apzinoties, ka žurnālists saņem tūkstošiem preses relīžu savā e-pastā, kļūst skaidrāks, kāpēc viņš nav sajūsmināts par katru nieku, ko kāds aizsūta.

Ja žurnālists uz Jūsu preses relīzi neskatītos pavirši, viņš jau sen būtu sajucis prātā no lielā informācijas apjoma.

Žurnālists arī ir cilvēks

Un visi cilvēki ir aizņemti. Respektējam viņu steigu un aizņemtību!

Iztēlojieties sevi žurnālista vietā! Varbūt ir vērts padomāt, kādu preses relīzi es pats atvērtu un virzītu tālāk ?

Kā panākt, lai žurnālists izlasa

Cienot žurnālistu, viņa laiku un savu laiku, nesūtām viņam garlaicīgu stāstu par savu uzņēmumu vēlā piektdienas vakarā bez norādes e-pasta subject līnijā.

Lai palielinātu iespēju, ka žurnālists Jūsu tekstu vispār izlasīs, iekopējiet visu ziņu arī e-pasta tekstā, ne tikai pievienojiet kā pielikumu.

Sūtot savu ziņu, jāņem vērā, ka katram žurnālistam ir savas intereses un savas kompetences. Labāk sūtīt tam žurnālistam, kurš specializējas tieši Jūsu nozarē. Un e-pastu ieteicams adresēt konkrētam žurnālistam, nevis redakcijai.

Kā panākt, ka visi publicē un izlasa manu ziņu

Jums tas nav vajadzīgs. Nav tāda produkta, kas būtu vajadzīgs visiem. Nav tāda masu medija, ko lasītu visi. Visi – tā nav Jūsu mērķauditorija.

Kā ieinteresēt žurnālistu, kad nav, ko rakstīt

Mīļš lūgums. Kad nav, ko rakstīt, lūdzu, nerakstiet neko.

Sociālie tīkli – tas nav īsceļš uz laimi

Ansis Bogustovs deva arī negaidītu padomu, kuru ņemt vērā, ja Jūs plānojat mājaslapas izstrādi un klātbūtni sociālajos tīklos.

Ja Jums nav sagatavots interesants saturs, ko publicēt pusgadu uz priekšu, tad nav jēgas veidot uzņēmuma vietni sociālajos tīklos. Tas būs mazefektīvi.

Ja nespējat sagatavot labu preses relīzi (vai labu mājaslapas saturu) 1 reizi, kas Jums liek domāt, ka varēsiet labu saturu saviem lasītājiem piedāvāt regulāri ?

Ieteikumi veiksmīga teksta izveidē

Labāk rakstīt rakstu, ziņu, nevis preses relīzi.

Ja Jūs zināt, kas ir pats, pats svarīgākais, ko vēlaties pateikt, tad to rakstiet sākumā – pašu pirmo.

Tas palielinās iespēju, ka tā svarīgā lieta vispār tiks izlasīta.

Kāds citiem labums no Jūsu ziņas

Tekstam jāsatur vēstījums – kam un kāds no tā visa labums. Tekstam jābūt veidotam nevis no Jūsu uzņēmuma skatupunkta, bet no lasītāja viedokļa.

Cilvēki izvēlas produktu, kas atrisina viņu problēmas, nevis salīdzina, kurš uzņēmums un kurā datumā pieteicās ES finansējumam. Lasītāju interesē viņa ieguvumi, nevis Jūsu uzņēmuma sporta spēles.

Labs teksts būs veidots saskaņā ar sabiedrisko domu un demonstrēs kādas aktuālas problēmas risinājumu.

Kāda jēga, ja nevar rakstā reklamēt savu uzņēmumu

Jūsu mērķis ir reklamēt savu produktu un zīmolu, nevis savu uzņēmumu.

Galvenais ir virsraksts

Lielākā daļa cilvēku izlasīs tikai virsrakstu. Tāda ir mūsdienu realitāte. Virsrakstam jābūt kodolīgam un pozitīvam, tas var būt arī provokatīvs.

Pat tad, ja cilvēks atvērs Jūsu ziņu, visticamāk, viņš pavadīs tikai dažas sekundes, lai iepazītos ar saturu.

Kur ir sekss Jūsu preses relīzē

Jūsu ziņai ir jāsatur kaut kas tāds, kas piesaista cilvēku uzmanību. Tomēr virsrakstam nevajadzētu būt maldinošam, jo tas ir neprofesionāli. Kliedzošs virsraksts gan piesaista uzmanību arī tad, ja tas ir maldinošs. Bet vēlāk tas liek vilties, lasītājam radot negatīvas emocijas.

Neaizmirstam par bildēm

Labas kvalitātes attēli un fotogrāfijas ievērojami palielina iespēju, ka Jūsu rakstu atvērs… un sāks caurlūkot jeb skenēt.

Žurnālists ir pats pirmais preses relīzes lasītājs

Un, ja mēs cienām lasītāju, tas palīdzēs jebkuru tekstu izveidot labāku.

Mūsuprāt, daudzus no šiem padomiem var attiecināt arī uz mājaslapas un bloga satura veidošanu. Un kā Jums šķiet ? Kuri ieteikumi likās noderīgi ?